„Muzyka jest dwojaka: należąca do natury i należąca do sztuki. Muzyka należąca do natury jest muzyką świata i człowieka. (…) Muzyka człowieka występuje w ciele i w duszy, w funkcjach życia i układzie człowieka, bo póki harmonia trwa, póty człowiek żyje, a umiera, gdy traci swą proporcję. (…) Muzykę zaś należącą do sztuki mają w swych rękach muzycy. Jest ona bądź instrumentalna, bądź wokalna.”
Adam von Fulda
Muzyka pełni niezwykłą rolę w rozwoju człowieka. Już w przedszkolu dzieci uczestniczą w zajęciach rytmicznych i umuzykalniających.
Dzieci, realizujące naukę w klasach I – III, kontynuują dotychczasową edukację muzyczną, rozwijając swoją wrażliwość muzyczną, słuch, pamięć muzyczną, czy poczucie rytmu. To właśnie w młodszych klasach szkoły podstawowej uczniowie pogłębiają i doskonalą swoje zdolności muzyczne, zdobywają nową wiedzę i umiejętności.
Uczniowie klasy 2a wiedzą już co to jest pięciolinia, klucz wiolinowy, nuty, znaki chromatyczne czy alfabet muzyczny. Drugoklasiści poznali czym jest solmizacja, potrafią określić wartości rytmiczne nut oraz nauczyli się prawidłowo zapisywać i odczytywać nuty na pięciolinii.
W ostatnich tygodniach drugoklasiści rozpoczęli kolejny etap zagłębiania się w piękną materię, którą jest muzyka. Dzieci omówiły budowę dzwonków chromatycznych jednorzędowych, utrwaliły układ płytek na tzw. „cymbałkach”, poznały tajniki gry na instrumencie oraz akompaniowały do prostych piosenek.
Aktywny udział w zajęciu wyzwalał w drugoklasistach radość z twórczego działania, zadowolenie i dumę z bycia małym artystą.
A oto jeden z opracowywanych przez nas utworów muzycznych, który zapewne znają nie tylko młodsze dzieci 🙂