Czas poświęcony edukacji matematycznej to dla wielu Drugoklasistów i Drugoklasistek ulubiona pora w ciągu szkolnego dnia. Być może jest to spowodowane tym, że matematyka w klasie 2a to nie tylko rozwiązywanie zadań w zeszytach czy książkach z ćwiczeniami. Kto powiedział, że matematyki można uczyć się tylko w ten, klasyczny sposób? Członkowie klasy 2a udowadniają, że można inaczej i to równie skutecznie.
Tabliczka mnożenia może być zmorą dla wielu najmłodszych uczniów. Patrząc na tabelę pełną cyfr można odnieść wrażenie,
że jest tego tak dużo, że wydaje się być nie do opanowania. Na nic zdaje się powieszenie wydrukowanej tabliczki mnożenia
na drzwiach lodówki, czy w wielu miejscach w pokoju, skoro i tak wiedza nie chce sama wejść do głowy 🙁
Wtedy z pomocą przychodzi zabawa! Drugoklasiści i Drugoklasistki zamieniły się ostatnio w projektantów i testerów matematycznych gier planszowych. Ich zadaniem było samodzielne opracowanie gry, w której elementem obowiązkowym były pola z działaniami bądź wynikami mnożenia. Zadanie było na tyle zróżnicowane, by każde dziecko znalazło w nim to co lubi, by mogło wykorzystać swoje mocne strony, a przede wszystkim dobrze się bawić. W ten sposób zadowoleni byli zarówno miłośnicy matematyki, rachunku pamięciowego, plastyki (rysowania, malowania), jak i zwolennicy edukacji polonistycznej (w zadaniu należało bowiem ułożyć i zapisać instrukcję do gry). Zabawa i rywalizacja sprawiła, że projekt miał w sobie cząstkę magii – wszyscy pracowali w skupieniu, ćwicząc jednocześnie umiejętność pracy zespołowej.
W galerii można obejrzeć zdjęcia z tego fantastycznego projektu uczniów i uczennic klasy 2a.