Matematyka to zdecydowanie jeden z trudniejszych przedmiotów szkolnych, który wymaga od uczniów dużego zaangażowania, systematycznej pracy i dużego wysiłku intelektualnego. Lekcje matematyki często postrzegane są jako poważne, nużące, trudne i mało przyjemne.
Ale czy zawsze? Oczywiście, że nie.
Nauka matematyki dla drugoklasistów to nie najłatwiejsze zadanie, jednakże zazwyczaj wyczekiwane i realizowane z radością, ciekawością i wykonywane z dużym zaangażowaniem wszystkich uczniów.
Matematyka to czas, kiedy nie tylko poznajemy nowe wiadomości i umiejętności poprzez rozwiazywanie ćwiczeń z podręcznika, ale również uczymy się przez zabawę, gry dydaktyczne, prace zespołowe, grupowe poszukiwanie nietypowych rozwiązań, rozwiązywanie zagadek logicznych, poszukiwanie niestandardowych ścieżek, pozwalających nam zrozumieć tę naukę oraz przyswoić materiał w łatwy i przyjemny sposób. Lekcje matematyki traktujemy jako projekt, gdzie chcąc osiągnąć sukces musimy wyjść po za schematy, otworzyć się na kreatywne działanie i pobudzić naszą wyobraźnię. Kiedy poznajemy nowe wiadomości i umiejętności, pracujemy wieloma metodami oraz korzystamy z licznych pomocy dydaktycznych, które nie tylko uatrakcyjniają nam realizację zajęć, ale pozwalają się rozwijać oraz czynnie angażować się w zajęcia i efektywnie pracować.
A tak wyglądała u nas lekcja matematyki, kiedy uczyliśmy się wskazywać i odczytywać godziny na zegarze wskazówkowym. Najpierw oglądaliśmy film dydaktyczny, później dowiedzieliśmy się, w jaki sposób odczytywać godziny, rysowaliśmy zegary, rozwiązywaliśmy zadania na tablicy interaktywnej, a następnie każdy prezentował zdobyte umiejętności matematyczne. Na zakończenie zajęć chętne osoby (wykorzystując zegar demonstracyjny) mogły przygotować zagadkę dla rówieśników, których zadaniem było odpowiedzieć na pytanie: „Która jest teraz godzina?”.
Matematyka to dla nas „bułka z masłem” 😉 co już nie raz udowodniliśmy w czasie realizacji codziennej nauki w szkole oraz podczas udziału w ogólnopolskim konkursie matematycznym.