Ozoboty (1)

Ozoboty to innowacyjna forma nauki programowania od niewielkiego, świecącego robota rozpoznającego namalowane kreski (kody) do tworzenia skomplikowanych programów informatycznych.

Zajęcia z elementami kodowania i programowania są istotne już od pierwszych klas szkoły podstawowej. To właśnie poprzez realizację tych aktywności, najmłodsi zdobywają bazowe umiejętności, takie jak: samodzielność, kreatywne myślenie, rozwiązywanie problemów, czy umiejętności informatyczne, które pozwolą dziecku w przyszłości tworzyć złożone programy komputerowe (zawierające pętle, instrukcje warunkowe, czy funkcje matematyczne).

Uczniowie klasy 2a już kolejny rok uczestniczą w zajęciach z elementami kodowania i programowania, w czasie których poznają tajemnice tej niezwykłej i złożonej nauki. W czasie zajęć dzieci realizują różnorodne aktywności, począwszy od ćwiczeń  kodowania prostych słów i zdań, poprzez zadania z wykorzystaniem maty do kodowania i tablicy interaktywnej, aż po pracę w programie programistycznym PixBlocks.  Cykliczne spotkania to dla uczniów zawsze wielka radość, nauka oraz zabawa.

We wtorek, w czasie zajęć programistycznych, drugoklasiści mogli nie tylko wykazać się dotychczasowo zdobytą wiedzą i umiejętnościami, ale również poznać specyfikę pracy Ozobotów i rozpocząć nową przygodę szkolną z wykorzystaniem powyższych robotów.

Ozoboty (2) Ozoboty (3)

Drugoklasiści rewelacyjnie poradzili sobie z nowym wyzwaniem, dzięki czemu już na pierwszych zajęciach wszyscy uczniowie mogli spróbować swoich sił i za pomocą kolorowych kodów zaprogramować pierwsze zadania dla Ozobotów.

Ozoboty (4) Ozoboty (5) Ozoboty (6)

Zajęcia z programowania na dobre zawitały w naszej szkole i nie ma wątpliwości, że to jeden z najbardziej przyszłościowych kierunków.

A oto kilka ujęć ze spotkania z Ozobotami