Zdaniem wielu metodyków, matematyka to najbardziej złożona dziedzina nauki, która na przestrzeni ostatnich lat uległa licznym zmianom metodycznym i programowym. Jednym z obszarów matematyki, który został poddany licznym analizom i modyfikacjom (w zakresie treści, metod, form i sposobów nauczania) jest szeroko pojęta geometria.
Nauka geometrii jest czymś obcym dla uczniów, szczególnie dla dzieci w młodszym wieku szkolnym, wiedzą teoretyczną (książkową). Dlatego też istotne jest, by już od najmłodszych lat, w sposób atrakcyjny i zrozumiały dla młodych odbiorców, realizować powyższe treści (odchodząc od pamięciowego opanowywania definicji związanych z pojęciami geometrycznymi), kształtować wyobraźnię przestrzenną poprzez skrupulatnie dobrane aktywności, w których dziecko będzie miało możliwość manipulowania różnymi przedmiotami, eksperymentowania, jak również badania ich właściwości.
W ostatnim tygodniu, uczniowie klasy 2a, poprzez zabawę, zagadki dydaktyczne twórcze działanie oraz wspólne rozwiązywanie zadań problemowych, pogłębiali swoją wiedzę i umiejętności matematyczne. Drugoklasiści poznali znaczenia słowa „geometria”, dowiedzieli się czym jest geometria jako nauka i co ona bada, rozwijali słownik czynny i bierny, zrozumieli czym są wielokąty oraz badali ich właściwości.
Zajęcia matematyczne bardzo podobały się naszym drugoklasistom. Podjęte działania dydaktyczne przyniosły dzieciom wiele radości. W czasie aktywnej nauki przez zabawę, uczniowie w pełni opanowali realizowane treści i już teraz doskonale wiedzą co to jest geometria, czym są wielokąty, jakie są ich właściwości oraz czym się różnią figury płaskie od brył.
Jeżeli jesteś ciekawi, jak wyglądają lekcje matematyki w klasie 2a – zapraszamy do naszej galerii zdjęć.