Budowanie czy też utrwalanie zdrowych nawyków to nieodłączny element działań profilaktycznych każdej placówki edukacyjnej. Ostatnio jego realizacją zajęła się klasa 2a. Gdy po zakończonej międzylekcyjnej przerwie, zadzwonił dzwonek na lekcję, dzieci pośpiesznie zaczęły się do niej przygotowywać: chowały śniadaniówki, wyciszały się. Nagle zamiast poprosić o wyciągnięcie brakujących przyborów i materiałów edukacyjnych, Wychowawczyni powiedziała: wyciągamy śniadaniówki!
Na twarzach dzieci malowały się zdziwienie i konsternacja. Niektóre z nich pogrążone w radosnej zabawie, nawet jeszcze ich nie schowały, zamilkły przerażone, a nikt nie wiedział czy Pani się pomyliła, zażartowała czy wydała poważne polecenie. Zostało one powtórzone: głośniej i wyraźniej, a wówczas dzieci posłusznie je wykonały.
Wyciągamy wszystko ze śniadaniówek i sprawdzamy, co tam się kryje. – dodała Pani.
Pierwszym zadaniem Uczniów i Uczennic klasy 2a była bowiem analiza przyniesionego do szkoły drugiego śniadania. Dzieci chętnie opowiadały o tym, co zdążyły tego dnia już zjeść, a także o tym, co rodzice spakowali im do śniadaniówek. W wielu przypadkach były to same zdrowe smakołyki! Pokrojone w paski warzywa (marchewki, papryka), kanapki z szynką, serem
i ogórkiem, kostki gorzkiej czekolady, jogurty naturalne, a do picia: oczywiście woda!
Dzieci i rodzice zdali test z przygotowania zdrowego drugiego śniadania 🙂
W ramach zajęć prozdrowotnych Drugoklasiści i Drugoklasistki wykonali szereg zadań edukacyjnych mających na celu poszerzenie ich wiedzy i umiejętności w tym zakresie. Analizowali również piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, odczytywali czytanki tematyczne, obejrzeli odcinek programu pt. “Wiem, co jem” dotyczący napojów gazowanych oraz wykonali pracę plastyczną z wykorzystaniem recyklingu.
Zdjęcia z wykonywania owej pracy można zobaczyć poniżej: